პროექტის სახელი:–,,გავუფრთხილდეთ დედამიწას’’
პროექტის მოკლე აღწერა:დედამიწის შესახებ მეტი ინფორმაციის მოძიება,რაც ხელს შეუწყობს მოსწავლეთა მხრიდან გარემოს მოვლას, დედამიწის არსის გაცნობიერებას და ამ საკითხთან
დაკავშირებით ძირითადი ცნებების ათვისებას.
პროექტის სრული აღწერა: მოსწავლეებთან ერთად ვაკონკრეტებთ თემას,ვწერთ საინტერესო შეკითხვებს და მოსწავლეებს ვყოფ 5 ჯგუფად. მოსწავლეები ჯგუფების მიხედვით მოიძიებენ შემდეგ ინფორმაციას:
როდის შეიძლება ნადირობა და თევზაობა(პლაკატი და თემის მომზადება) – I-ჯგუფი
ჯგუფი–ხის მოჭრის დრო – II–ჯგუფი
გარემოს დაბინძურება, ბრძოლა წესრიგისათვის– III-ჯგუფი
უსაფრთხოების წესების დაცვა– IV-ჯგუფი
ფოტოგადაღება,ინტერვიუები–V-ჯგუფი
მოსწავლეებს თემების დასამუშავებლად ვაძლევ ერთ თვეს,შემდეგ აკეთებენ პრეზენტაციას, გაიმართება დისკუსია თემებთან დაკავშირებით,აწყობენ ფოტო და ვიდეო მასალების დემონსტრირებას,აკეთებენ საინფორმაციო დაფას, იღებენ ინტერვიუს მოწვეული სტუმრებისგანდაარიგებენ საკუთარი ხელით დამზადებულ პლაკატებს
მოსწავლეები აგრძელებენ მუშაობას საკონფერენციო თემებზე. მეორე ტრიმესრტში
ვაწყობთ კონფერენციას დევიზით ,,ვიცხოვროთ სუფთა გარემოში“
საკონფერენციო თემები:
1.დედამიწა ჩვენი სახლია
2.წყალი –სასიცოცხლო გარემო
3.მჟავური წვიმები
4.ოზონის შრე
5შავი ზღვის ეკოლოგიური პრობლემები
6.დავიცვათ გარემო დაბინძურებისაგან
მოეწყობა ნახატების გამოფენა ,,გავუფრთხილდეთ დედამიწას“(თითოეულ ნამუშევარში უნდა აისახოს მოსწავლეთა თვალით დანახული პლანეტა ,,დედამიწა“ და მისი ჩივილი)
გაზაფხულზე ,კერძოდ მარტის ბოლო შაბათს ,
მოეწყობა აქცია:1 სკოლის მიმდებარე ტერიტორიის დასუფთავება
2 სკოლის მიმდებარე ტერიტორიაზე ნერგების დარგვა
სასწავლო წლის ბოლოს (მაის–ივნისი)მოსწავლეები ქმნიან ვებ გვერდს და შეისწავლიან ინტერნეტში ინფორმაციის განთავსებას.სადაც განათავსებენ ინფორმაციას დედამიწის დაბინძურების შესახებ;მოყავს არგუმენტი რომლითაც ასაბუთებს ,რომ მის მიერ წარმოდგენილი პროექტი არსებულ მდგომარეობას გააუმჯობესებს, აღწერს რა დადებით შედეგს მოიტანს პროექტის განხორციელება ,როგორ შეცვლის ის არსებულ,,სტატუსქვოს“.
მონაწილეთა ასაკი:12–13 წლის მოსწავლეები
ვადები/ხანგრძლივობა:მთელი სასწავლო წლის მანძილზე
პროექტის შესაძლო აქტივობები კლასში:თემების მომზადება, ნახატების,ფოტო და ვიდეო მასალის მოძიება,ინტერვიუები, დისკუსიები,პლაკატებისა და ბუკლეტების დამზადება, საინფორმაციო დაფის მოწყობა,კონფერენცია,აქციები სკოლის მიმდებარე ტერიტორიის დასუფთავება და განაშენიანება.
მოსალოდნელი შედეგები:
ამაღლდება მოსწავლეთა მოტივაცია,პრობლემის გადაწყვეტა გასცდება საგაკვეთილო ჩარჩოს და გარემოს მოვლისა და უსაფრთხოების წესების დაცვას მოსწავლეები განიხილავენ ოჯახში,თემში,სოფელში,სკოლაში;მომზადდება საგანმანათლებლო ბუკლეტები,მოეწყობა აქციები,ამაღლდება სწავლის ხარისხი მოსწავლეებში;მოიძიებენ ინფორმაციებს დედამიწის შესახებ ,რაც ხელს შეუწყობს მოსწავლეთა მხრიდან გარემოს მოვლას ,დედამიწის არსის გაცნობიერებას და ამ საკითხთან დაკავშირებით ძირითადი ცნებების ათვისებას.
სასარგებლო სხვებისთვის:მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდებათ გარემომცველ სამყაროზე ზრუნვის უნარ–ჩვევები,გამოუმუშავდება კრიტიკული აზროვნების უნარი,გააცნობიერებს ადამიანთა თანამშრომლობის აუცილებლობას,ჩაერთვება საზოგადოებრივ საქმიანობაში.გააცნობენ თანატოლებს ინტერნეტის მეშვეობით თავიანთ პროექტებს.
სამუშაო ენა:ქართული
მონაწილეები სხვა სკოლებიდან:ქსელის სკოლების VI-VIIკლასის მოსწავლეები
პროექტის ვებ–გვერდი/ბლოგი:www.irmagvasalia.blogspot.com
პროექტის მოკლე აღწერა:დედამიწის შესახებ მეტი ინფორმაციის მოძიება,რაც ხელს შეუწყობს მოსწავლეთა მხრიდან გარემოს მოვლას, დედამიწის არსის გაცნობიერებას და ამ საკითხთან
დაკავშირებით ძირითადი ცნებების ათვისებას.
პროექტის სრული აღწერა: მოსწავლეებთან ერთად ვაკონკრეტებთ თემას,ვწერთ საინტერესო შეკითხვებს და მოსწავლეებს ვყოფ 5 ჯგუფად. მოსწავლეები ჯგუფების მიხედვით მოიძიებენ შემდეგ ინფორმაციას:
როდის შეიძლება ნადირობა და თევზაობა(პლაკატი და თემის მომზადება) – I-ჯგუფი
ჯგუფი–ხის მოჭრის დრო – II–ჯგუფი
გარემოს დაბინძურება, ბრძოლა წესრიგისათვის– III-ჯგუფი
უსაფრთხოების წესების დაცვა– IV-ჯგუფი
ფოტოგადაღება,ინტერვიუები–V-ჯგუფი
მოსწავლეებს თემების დასამუშავებლად ვაძლევ ერთ თვეს,შემდეგ აკეთებენ პრეზენტაციას, გაიმართება დისკუსია თემებთან დაკავშირებით,აწყობენ ფოტო და ვიდეო მასალების დემონსტრირებას,აკეთებენ საინფორმაციო დაფას, იღებენ ინტერვიუს მოწვეული სტუმრებისგანდაარიგებენ საკუთარი ხელით დამზადებულ პლაკატებს
მოსწავლეები აგრძელებენ მუშაობას საკონფერენციო თემებზე. მეორე ტრიმესრტში
ვაწყობთ კონფერენციას დევიზით ,,ვიცხოვროთ სუფთა გარემოში“
საკონფერენციო თემები:
1.დედამიწა ჩვენი სახლია
2.წყალი –სასიცოცხლო გარემო
3.მჟავური წვიმები
4.ოზონის შრე
5შავი ზღვის ეკოლოგიური პრობლემები
6.დავიცვათ გარემო დაბინძურებისაგან
მოეწყობა ნახატების გამოფენა ,,გავუფრთხილდეთ დედამიწას“(თითოეულ ნამუშევარში უნდა აისახოს მოსწავლეთა თვალით დანახული პლანეტა ,,დედამიწა“ და მისი ჩივილი)
გაზაფხულზე ,კერძოდ მარტის ბოლო შაბათს ,
მოეწყობა აქცია:1 სკოლის მიმდებარე ტერიტორიის დასუფთავება
2 სკოლის მიმდებარე ტერიტორიაზე ნერგების დარგვა
სასწავლო წლის ბოლოს (მაის–ივნისი)მოსწავლეები ქმნიან ვებ გვერდს და შეისწავლიან ინტერნეტში ინფორმაციის განთავსებას.სადაც განათავსებენ ინფორმაციას დედამიწის დაბინძურების შესახებ;მოყავს არგუმენტი რომლითაც ასაბუთებს ,რომ მის მიერ წარმოდგენილი პროექტი არსებულ მდგომარეობას გააუმჯობესებს, აღწერს რა დადებით შედეგს მოიტანს პროექტის განხორციელება ,როგორ შეცვლის ის არსებულ,,სტატუსქვოს“.
მონაწილეთა ასაკი:12–13 წლის მოსწავლეები
ვადები/ხანგრძლივობა:მთელი სასწავლო წლის მანძილზე
პროექტის შესაძლო აქტივობები კლასში:თემების მომზადება, ნახატების,ფოტო და ვიდეო მასალის მოძიება,ინტერვიუები, დისკუსიები,პლაკატებისა და ბუკლეტების დამზადება, საინფორმაციო დაფის მოწყობა,კონფერენცია,აქციები სკოლის მიმდებარე ტერიტორიის დასუფთავება და განაშენიანება.
მოსალოდნელი შედეგები:
ამაღლდება მოსწავლეთა მოტივაცია,პრობლემის გადაწყვეტა გასცდება საგაკვეთილო ჩარჩოს და გარემოს მოვლისა და უსაფრთხოების წესების დაცვას მოსწავლეები განიხილავენ ოჯახში,თემში,სოფელში,სკოლაში;მომზადდება საგანმანათლებლო ბუკლეტები,მოეწყობა აქციები,ამაღლდება სწავლის ხარისხი მოსწავლეებში;მოიძიებენ ინფორმაციებს დედამიწის შესახებ ,რაც ხელს შეუწყობს მოსწავლეთა მხრიდან გარემოს მოვლას ,დედამიწის არსის გაცნობიერებას და ამ საკითხთან დაკავშირებით ძირითადი ცნებების ათვისებას.
სასარგებლო სხვებისთვის:მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდებათ გარემომცველ სამყაროზე ზრუნვის უნარ–ჩვევები,გამოუმუშავდება კრიტიკული აზროვნების უნარი,გააცნობიერებს ადამიანთა თანამშრომლობის აუცილებლობას,ჩაერთვება საზოგადოებრივ საქმიანობაში.გააცნობენ თანატოლებს ინტერნეტის მეშვეობით თავიანთ პროექტებს.
სამუშაო ენა:ქართული
მონაწილეები სხვა სკოლებიდან:ქსელის სკოლების VI-VIIკლასის მოსწავლეები
პროექტის ვებ–გვერდი/ბლოგი:www.irmagvasalia.blogspot.com
Комментариев нет:
Отправить комментарий